3 Şubat 2011 Perşembe

Safranbolu..Çocukluk..Anılar..Anneannem..

Safranbolu, Karabük ilinin en büyük ve gelişmiş ilçesidir. Konumu Ankara'nın 220 km kuzeyinde ve Karadeniz'in 90 km güneyindedir.Karabük ilçe merkezinin de 8 km  kuzeyinde bulunmaktadır. Safranbolu şehir merkezi ile Karabük il merkezi bitişiktir.

Ev örneklerine, BeypazarıGöynük, Taraklı, Odunpazarı gibi Türkiye'nin birçok yerinde rastlanan Klasik Osmanlı kent mimarisini yansıtan tarihî Safranbolu evleri ile ünlü olan şehir, bu özelliği sayesinde 17 Aralık 1994 tarihinden beri Türkiye'de Dünya Miras Listesi'nde yer alan 9 kültürel varlıktan biridir ve turistik ilgi çekmektedir.Safranbolu ismini, bölgede yetişen ve nadir bir bitki olan safrandan alır.
Safranbolu'nun Vikipedi'deki karşılığı böyle ama bendeki anlamı daha başka.Ben çok küçükken gitmişiz oraya ya 3 ya 4 yaşındaymışım.Hatırlamak güç tabii yaş 18 şu an.Döndüğümüzde anneannem bana bir anahtarlık hediye etmişti.İleride oraları hatırlayamazsan buna bakarsın,belki yardımcı olur diye.Sonraları anneannemin bu davranışı bende her gittiğim yerden sembolik bir şey satın alma alışkanlığına dönüşmüştür,unutmamak adına.
   Bugün çekmeceleri karıştırırken o anahtarlığı bulamadım.Anneme sordum.Uzuncadır o da bulamıyormuş," evdeydi ama.." dedi.Uzun lafın kısası o anahtarlık artık yok,kaybolmuş.Küçük bir anahtarlığın artık olmayışı bir insanı ne kadar üzebilir ?..
   Küçükken Safranbolu hakkında hiçbir şey hatırlamazdım lakin her sorduklarında "evleri vardı,çok güzellerdi" derdim anneanneme gülümseyerek.Çünkü anneannem bana kendi anımı yaratma fırsatı vermişti ve o anı artık yok.Çocukluğumun bir parçası artık eksik ve saçma gelebilir ama sanki anneannem hep benimleydi ve bugün o anahtarlıkla beraber o daha da uzaklaştı benden.İnsanoğlu ne garip.Çok küçük şeylere,çok büyük anlamlar yüklüyoruz ve sonra bumm !

  Safranbolu'ya bir daha gider miyim,gittiğimde ne görür,ne duyar,sonrasında ne hatırlarım bilemiyorum ama n'aparsam yapayım orası bana eskisi kadar güzel gelemeyecek,çocukluk hayallerimde olduğu kadar..


                                                                         " zamana direnen küçük kız "

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder