2 Şubat 2011 Çarşamba

Efsanenin ardındaki sese büyülenmek

Bir türkü vardır bilenler bilir adı "Suzan Suzi"..Efsane sonuçta,ne denli mantıklı olur vargelin siz düşünün.Yine de ben paylaşayım hikayesini,aşağıda :

Diyarbakır'ın güneybatısında Dicle Nehri kenarındaKırklardağı vardır. Bu Kırklardağı'nın arkasında Kırklar Ziyareti vardır. Çocuğu olmayanlar buraya gelip dilek dilerler.
Bir Süryani zengin ailenin de hiç çocukları olmuyormuş. Kadın Kırklar Ziyareti'ne gelip dilek dilemiş adak adamış. Bir kızı doğmuş. Adını Suzi (Suzan) koymuşlar. Her yıl doğum gününde annesi onu süsler giydirir ve Kırklar'a ***ürerek bir kurban kestirirmiş. Suzan böylesine bin nazlarla büyüyüpgüzel bir genç kız olmuş. Müslüman komşularının oğlu Adil'le birbirlerine aşık olmuşlar. Yine bir doğum yıl dönümünde annesi Suzi'yi hizmetçilerle beraber kurbanını kesmek üzere Kırklar Ziyareti'ne göndermiş. Arkalarından habersizce Adil de gelmiş. Hizmetçilerin kurban kesme telaşından yararlanan Suzi Adil'le beraber dağın arkasına dolanmışlar ve orada sevişmişler. Kırklar Ziyareti bu beraberliği bağışlamamış ve ziyaret Suzi'yi çarpmış. Kız On Gözlü
prü'nün orada Dicle'de boğularak ölmüş. Suzi'nin ölümünden sonra Adil de aklını yitirmiş.
  
Türküsünün sözleri ise burada :


Kırklardağı'nın yüzü
Karanlık sardı düzü
Ben öleydim Suzi-Suzi
Ziyaret çarptı bizi

prü altı kapkara
Anne gel beni ara
Saçlarım kumlara batmış
Tarak getir de tara

prünün orta gözü
Sular apardı düzü
Ben öleydim Suzi-Suzi
Dicle ayırdı bizi




  Şimdi gelin bir de Dilek Türkan'dan dinleyelim bu türküyü :


http://ufizy.com/#wss4Frh9GAA/r/!/

Ben kaybettim kendimi dinlerken,sizdeki etkisi ne olur bilemem.

2 yorum:

  1. Bu şarkıya "içilir!" diyeceğim; ama yeni aldığım kararla bir daha ağzıma sürmüyorum .
    Karar iki, uykusuz da kalmıyorum!
    2+1, uykusuz kalıp hiç içmiyorum.

    YanıtlaSil
  2. uykusuz kalmak ne menem şey imiş,dün anladım.
    ve uykusuz kalıp + cam açık oturmayı (mevsim kış iken) yasaklıyorum kendime.
    bkz.öhö öhööö

    YanıtlaSil