3 Şubat 2011 Perşembe

Berkay'la ilk filmimiz..



     Sıkıcı bir tatil gecesi,Feysbukta zaman öldürürken gelen ileti "film izleyelim mi ? " idi.Klasik odunluğumu yaparak ne filmi dedim ve "bildiğin kurgu" cevabıyla golü kendi ayakiçimle kaleme göndermiş oldum.Saat 00:10 civarıydı "bu saatte seans var mıdır ?" sorusu geldiği zaman.Bunun sorudan çok bir intro olduğunu hepiniz anlamışsınızdır sanırım.Gel gelelim Berkay'ın arkadaşının tavsiyesiyle "The Man from Earth ( Dünyalı) " adlı filmi izlemeye başladık.
      Film ile ilgili güncel bilgilere gelirsek 2007 yapımı,yönetmeni Richard Schenkman, başrolü ise David Lee Smith.Olay zaten genellikle başrol üzerinden dönüyor. "Üniversitede tarih profesörü olan John Oldman aniden işini bırakıp başka bir yere taşınma kararı aldıktan sonra iş arkadaşları bunun ardında yatan sebebi öğrenmek için evinde toplanırlar. Bu erken emeklilik için ortaya koyduğu sebep herkesi şok eder: Taşınması gereklidir çünkü John hem yaşlanamaz hem de bundan dolayı ölümsüzdür. O bir mağara adamıdır ve yaklaşık 14.000 yıldır hayattadır..." konu özeti ise bu.
      Gelelim benim film ile ilgili görüşlerime :


Bir kere  sonu çok saçma ve bu film için büyük bir dezavantaj.Çünkü insanlar genellikle final anını hatırlarlar.Ortadaki detayları değil.Tıpkı hep 1.lerin hatırlandığı gibi.Film 40.dakikadan itibaren insanı sarmaya başlıyor.Adam bir ara kendisinin İsa (Jesus) olduğunu açıkladığında Berkay ile aramızdaki şok edici yazışmayı hatırlıyorum.Hoş Berkay beni bomba geliyor diye uyarmıştı Mesih konusu açıldığında,neyse.Olmazsa olmaz mı derseniz hayır ama izlenilebilir bir film.Hatta "Çilekli Pasta" ile "Babam ve Oğlum" hariç tüm Çağan Irmak filmlerine basar,öyle diyeyim.


         


Peyki ben bunu niye yazdım ? Film hakkındaki düşüncelerimi paylaşmanın ötesinde bu bir teşekkür yazısı.Berkay'a feysbukun anlık hızındaki kayboluşlara inat,daha kalıcı bir teşekkür etmek istedim.Bu blog bir gün kapanabilir,ama bu teşekkür o zamana kadar baki kalacaktır.Gece yarısı iyi veya kötü bi' işe yaramama vesile olduğun için teşekkürler Berkay sana ! 


   
                                                                                   "belki şehre bir film gelir / gülümse "



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder